czwartek, 11 grudnia 2014

Znowu zima

Ok, co roku wracam na bloga z postanowieniem, że już będzie regularnie, bez opóźnień itp.... Teraz wracam na luzie, zobaczymy.

Ostatnio jestem bardzo zadowolona ze wszystkich projektów - zdjęcia i opisy dostępne na ravelry. Opiszę teraz moje ostatnie swetry.

Pierwszy to Criollo, którego autorką jest Justyna Lorkowska, Lete na Ravelry.











Do zrobienia swetra wykorzystałam Lace Merino, mieszanka turkusu i zieleni, ręcznie farbowane w Zagrodzie. Nitka przerabiana podwójnie, miękka, w przepięknych barwach. Dzieło sztuki. Polecam wszystkim. Oczywiście trochę się rozciągnęło jak to merino, ale nosi się bardzo dobrze.

A teraz trochę o wzorze - również świetnie napisany, jak wszystkie wzory Justyny Lorkowskiej, każde zdanie przemyślane i nic nie jest pozostawione przypadkowi. Warto z nich korzystać, bo zawierają linki m.in. do filmów z technikami drutowymi potrzebnymi we wzorze. Mi akurat metoda rękawów wrabianych od góry pasuje, oczywiście zawsze coś muszę zmienić.

A oto moje zmiany:
1) dodałam w każdym przodzie 8 oczek w obrębie dekoltu
2) stworzyłam zaszewki z przodu i z tyłu celem odejmowania i dodawania oczek przy formowaniu talii (instrukcja poniżej)
3) odejmowanie oczek z przodu - w co 4. rzędzie
4) pozostałe odejmowanie i dodawanie - w co 8. rzędzie

"Jak wyznaczać miejsca zaszewek pionowych"

1) Przód - dzielisz oczka markerami w proporcjach 25%/50%/25% (lub też w przypadku kardiganu każdy przód dzielimy na pół) *
2) Tył - oczka dzielimy w proporcjach 33%/33%/33%

* w moim przypadku musiałam ten proces trochę zmienić jeżeli chodzi o przody, bo dodałam więcej oczek przy dekolcie i całkowita ilość oczek pod odejmowaniu na talię i następnym dodawaniu na biodra była mniejsza niż początkowa. Dlatego też policzyłam ile oczek powinno być na dole robótki, podzieliłam na 2 części, założyłam markier w odległości połowy oczek od środka przodu i wtedy zaczęłam odejmowanie.
Wszystkie przekształcenia mogą wydawać się skomplikowane, dlatego też polecam zainteresowanym naukę na swetrach robionych z dołu do góry i w częściach, które się następnie zszywa, aby poznać anatomię swetrów :)



11 komentarzy:

  1. Wspaniały sweterek :-) Rewelacyjny wzór i śliczny kolor. Pięknie w nim wyglądasz :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sweterek śliczny, zwłaszcza ten dół bardzo mi się podoba :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. sweter jeszcze lepiej prezentuje się na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładnie wyszedł ci ten sweterek, podoba mi się! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sweterek super, piękny kolorek bardzo mi się podoba ...trzymam kciuki za kolejne wpisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo za komentarze! :) Kolory włóczek z zagrody są nieziemskie, to prawda, z trudem się powstrzymuję, żeby nic nowego nie kupić...

    OdpowiedzUsuń
  7. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing!
    Thank for your very good article...!
    หนังใหม่

    OdpowiedzUsuń
  8. sweter jeszcze lepiej prezentuje się na żywo, ทางเข้า D2BET

    OdpowiedzUsuń